09 september 2005

Fett

Det är vissa ord jag inte gillar. 'Fett' är ett av dem. Man 'rockar fett', och 'det var fett med allvar', och 'fett grymt'. För mig är fett, fett: inte bara oljigt utan äckligt. Jag hörde ett radioprogram i England om vissa människor som känner, ser och även smakar ord och bokstäver. De har ett namn på 'syndromet', som jag inte uppfattade. De erfar bostäver i olika färger och upplever ord på att annat sätt. Alla upplever samma sak olika och damen som hade det verkade trivas bra med det. För mig känns fett brunt, tjockt och äckligt.

Jag är ambivalent när det gäller 'blatte'. Jag tycker inte om det och skulle aldrig använda det, men det verkar som invandrare använder det själv. Som om de vill återerövra ordet och göra det 'coolt'. Jag är glad att de tar större plats i TV rutan. Jag har tyvärr inte fler platser just nu som jag kan bedömma Sverige från. TV:n får duga.

Det är de två orden som petar ut från TV rutan. Men det var ett annat ord som jag tyckte om. Ett helt vanligt ord som beskriver något på ett bra sätt. Men jag kommer inte ihåg det. Jag glömde Ginko tabletten i morse.