08 december 2005

Änglar till EU!

Jag lyssnade på nyhetsprogrammet PM (BBC Radio 4) ikväll. Tony Blair träffade ledare från olika EU länder i London och under programmet kom Göran Persson ut från förhandlingarna rakt i armarna på en BBC reporter. Han klarade sig bra. Under intervjun sa han något om att man måste lösa problemet genom att titta på den genom en annan vinkel (eller något liknande), fast på engelska blev vinklar 'angels' (änglar), inte angles. Profetiskt. Jag tror också att EU behöver lite änglar. Vinklar och kanter har de av överflöd.

2 Comments:

Blogger Vonkis said...

Jag kom att tänka på en sång vi brukade sjunga i söndagsskolan.

Glöm inte bort att änglarna finns
Att de är här för att se hur du har det
Och dom kan hjälpa dig fast de inte syns
Glöm inte bort
Att änglarna finns

torsdag, december 08, 2005  
Blogger Kirtaniya said...

Jag pratade med min 99 åriga mormor häromdagen och hon sa att hon alltid känt att hon har haft hjälp av änglar.

fredag, december 09, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home