19 december 2005

Till snön

Jag har inte hunnit skriva om allt som jag tycker är intressant och viktigt. Kan tortyr vara legitimt, som vissa påstår, kärnkraft och framtidens energiförsörjning, det farliga med tanken att man själv och ens land osv är utvald av Gud, mm. Men det viktiga är inte vad jag skriver på min blogg. Livet och världen fortsätter att fungera som den gör...

I morgon bitti åker jag till Sverige, till lite vettig snö. Här har jag inte sett en endaste flinga. Den enda tröst jag haft är mina snögubbar av gelé...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min familj har försäkrat mig att det finns lite snö i Stockholmsområdet. Och jag tror dem. Blint.

Jag bodde i Göteborg i några år och då hade vi en hel del snö. Det var bl a då hela stan blev insnöad i November. Fast det är generellt blidare i Sveriges framsida. Och regnigare.

tisdag, december 20, 2005  
Anonymous Anonym said...

Snö finns det, fast inte är det något knädjup på det. Men jag är glad att det finns ett litet lager snö.

Du kanske skall fundera på det där med snögubbar av gelé...

tisdag, december 20, 2005  
Anonymous Anonym said...

Ja, fast den smälter nu...

Värmland, lyckost! :)

torsdag, december 22, 2005  
Blogger Vonkis said...

Hemma i Ö-vik var det otroligt mycket snö, en av fördelarna med att åka norröver till jul.

torsdag, januari 05, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home