19 januari 2006

Labyrinth, n.

Ok, idag fick jag upp Labyrinth som ord i min OED. Jag tror att det blev en Haiku den här gången. Men kom ihåg - de är snabbissar.

Labyrinth, n.

nam1. A structure consisting of a number of intercommunicating passages arranged in bewildering complexity, through which it is difficult or impossible to find one's way without guidance; a maze. name="m1.a"a. With references to the structures so named in classical antiquity.

Labyrinth of words
eschatology et al
- pleeeease soften my heart...

2 Comments:

Blogger Vonkis said...

Tack för minttipset. Tyvärr hade jag ingen mint hemma men jag ska se till att ha det till nästa gång.

lördag, januari 21, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ingefära är mkt bra och ser till att få igång magen, men jag har inte upplevt något bättre är mintolja när det gäller att få fart på det snabbt eller lindra illamående. För min mage fungerar det som ett mirakel. Bra att du känner dig bättre nu.

lördag, januari 21, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home