01 mars 2006

Snövarning

Jag måste bara berätta att det snöar här just nu, och det ser ut att kunna stanna några timmar, ev tills imorgon, för det är ganska kallt här på nätterna. Yuppie! Jag tror dock inte att krokusarna kommer att gilla detta...

Jag har inte haft tid att skriva något och nu förbereder jag för morgondagens middag. Vi har en specialmiddag varje termin som jag brukar laga till, och det är en ganska seriös tillställning. Jag gör t o m chokladen som vi avslutar middagen med. De måste ha 'mints' här med kaffet. Fungerar det inte så få jag köpa lite.

Och nu när jag ändå är igång så är Richard Dawkins idé om 'memes' rätt idiotisk. Att idéer fungerar som mässling, man kan bli smittad av dem. Det är så han förklarar religiösa idéer bl a. Nä, det är människor som har idéer och som förmedlar dem. Jag gillar t ex inte om Dawkins idé om 'memes' även om jag har hört dem. Jag är inte hjälplös. Han har verkligen jättekonstiga idéer.