19 mars 2006

Svenskt korståg!

Själv är jag både Melodifestivalbefirad, ja, utan TV och i England så är jag utom räckhåll. Har just vaknat upp till nyheten att Carola vann. Hon klarar sig nog bra i Aten. Anledningen är att hon har en bra röst. Hon kan gå upp i ton så huset brakar, med en stark ock klar röst. Det går hem i Eurovisionvärlden.

På SVT:s hemsida är det någon som vart lite småcynisk och skrev 'Aten och Europa - bered er på ett svenskt korståg!'. :)

Jag beundrar Carola för att hon kämpar på med Jesus i sitt liv, ja, att hon tar varje tillfälle till akt att säga något envangeliskt. Hon har gjort det i många år. Själv har jag lite svårt för det för hon uttrycker sig och verkar så enormt ytlig. Men, men - jag hade tänkt att skriva något riktigt snällt här, men jag känner mig lite kluven. Och det är väl det jag känner inför henne - kluven.

Men som sagt var, lycka till i Aten.