30 mars 2006

Äta paj

Jag kunde inte annat än att anta utmaningen på Miras blogg om att äta en paj i 15 bitar. Vad annat kan man göra när man är på ett bibliotek? Det gick till slut...

Det påminner mig om när mitt fotbollslag (Jakobsbergs Goif! - för länge sen') beslöt sig för att ha en snabbätningstävling - och jag var på något sätt en given kandidat. Moi? Bra på att äta?

Efter ett tag tittade jag till vad min tävlingkamrat hade gjort av sockerkakan. Munnen var helt stopfull med sockerkaka, men ingenting hade kunnat kommer ner i halsen för hon hade varken svalt eller druckit vatten emellan. Jag var desto mer metodisk.

Jag var galant och gav jag bort förstapriset - en pizza - till någon annan...

3 Comments:

Blogger Vonkis said...

Vilket underbart pris!

torsdag, mars 30, 2006  
Blogger Kirtaniya said...

Mira: Ja, jag är himla duktig:)

Ska jag berätta knepet?

Vonkis: Mmmm. Precis vad man vill ha efter en sån tävling:)

torsdag, mars 30, 2006  
Blogger Kirtaniya said...

Jag började med att ta ut 4 bitar i mitten. Den bredaste sidan är ju i mitten av ringen så jag tog ut ringarna så att de fyra ringarna blev som en större ring (så mkt som möjligt, typ). Sen var det bara att äta runt på kanterna.

Voila!

Man får helt enkelt inte vara för 'glupsk' när man äter, för det skapar bara jobbiga kanter.

torsdag, april 06, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home