21 april 2006

Födelsedag

Idag fyller Queen Elizabeth II 80 år! Ja, ha den äran! Hon har kämpat på i alla dessa år, för pliktens skull. Jag tänkte att vi kunde spela God Save the Queen för henne, och sedan något extra från mig.

Jag har inte hälsat på henne personligen men blev bjuden till Buckingham Palace på hennes Silver Jubilee. Hon bjöd in religiösa ledare (ja, öh, det är bra att ha kontakter ibland...) till en reception. Jag trodde aldrig hon skulle mingla så jag var inte så uppmärksam. Vi samlades dock för en gemensam ceremoni och då fick jag i alla fall se henne.

I november möttes våra blickar i St Paul's Cathedral på minneshögtiden för London bombningarna (7/7) men hennes blick ryckte till. Man kanske inte får titta drottningar i ögonen. Eller så vart hon chockad när hon såg mig..

Här är i alla fall mitt bidrag för idag.

Grattis!