06 juni 2006

Blogg-torka

Det blir inte mkt skrivande just nu. Det blir för krångligt att ta sig ned till internet stället här. Det är synd för det är mkt tankar som rör sig i huvudet just nu. Jag tänkte skriva min nästa uppsatts på Gandhis Bhagavad-gita och icke-våld och allt detta, men har inte bestämt vad det blir för inriktning. Jag vill också gärna fortsätta att diskutera BG här på bloggen - vi har ju bara hunnit med första kapitlet. 17 kapitel kvar.

Jag kommer tillbaka till Oxford den 22 Juni och då kommer jag att ha bredband hemma, vilket kommer att underlätta det hela. Annars har jag snålsurfat eller skrivit ifrån biblioteket.

Jag kollar såklart in fotbolls-VM. Undrar hur det kommer att gå...? För Sverige?

Tommy Söderberg var min 'jympalärare' i gymnasiet och jag gick även i fotbollstränarkurs med honom. Han var kul. Jag blev så förvånad när han blev förbundskapten, men han var väl värd det tycker jag nog. En 'peoples' person' med kreativt ordförråd...

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Hade du oxå Tommy som gympalärare??
Då gick vi nog samtidigt i gymnasiet..:)

Fast jag komemr inte ihåg så mycket av de lektionerna då jag konstant skolkade eller fick göra nåt annat

onsdag, juli 05, 2006  
Blogger Kirtaniya said...

Ja, kanske det?:) Jag var där 82/83. 4-årig Teknisk, fast bara i ett år och några månader.

Innan dess var det Kvarnskolan (och innan dess Vibblaby).

När var du där?

onsdag, juli 05, 2006  
Blogger Unknown said...

82/83??

Vad säjs om 92/93?? det var iallafall då jag hade Tommy som lärare

Jag gick i Sandvik och sen Fjällen
Dvs i Viksjö

3årig Bygg och anläggning gren VVS

onsdag, juli 05, 2006  
Blogger Kirtaniya said...

'82/83??'

Ja, jag är en gammal dam... Men vis. :)

Tommy måste ha stannat kvar ett bra tag då.

Jag bodde uppe vid Kärrvägen. Mina föräldar bor såklart kvar där. V Jak.

onsdag, juli 05, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home