15 juli 2006

Shelter

Hardcore är inte min typ av musik men jag måste säga att jag gillar Shelter - i små doser. Jag letade efter en av deras låtar som heter, just det, Shelter. Men fann den här lilla platsen där man kan höra lita ur deras senaste CD. Jag trodde Ray Cappo hade slutat med sin musik, men det har han visst inte. Bra. Han är mkt trevlig och genuin.

Ibland kallas det han gör för Krishnacore, för han och ett annat band som var populära på 90-talet (ja, bland Hardcore entusiaster), 108, är Krishna hängivna. Hardcore var i alla fall då en livstil där de flesta var vegetarianer, drack inte alkohol, och värderade monogami.

Det fanns ett gäng Hardcore fantaster i Umeå och Vänersborg, och de gillade Hare Krishnas, eftersom mkt av deras livsfilosofi stämde ihop med våran (och pga av Shelter och 108). Själv tyckte jag att det var en bra ungdomskultur. Tänkt dig coola tonåringar, och de var coooola, 'nej, jag dricker inte'. Fick mig att känna hopp för mänskligheten.

Här är en låt, Eternal, som man kan hämta ned från deras my space sida. Visst är det drag!

1 Comments:

Blogger Kirtaniya said...

Varsegod:)

tisdag, juli 18, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home