19 juli 2006

Varmt

Här är det varmt! Idag har det varit ca 35C om inte mer. Varmt fast torrt, så man svettas inte så mkt. Fast man håller sig mest inne när det är så här varmt.

Jag hör lite rummel (ibland undrar jag om det är svenska jag skriver) så jag hoppas på åska. Det skulle befria mig från att vattna blommorna och mina pumpor. Vi har ju vattenslangsförbud, men man kan använda vattenkannor. Jag vet inte hur mkt vatten jag tar för vattningen men jag kan tänka mig att det är runt 200 l. Det är lite tungt och bökigt, men jag vill gärna ta hand om växterna.

Och fåglarna. Vi har ett litet fågelbad som måste fylla på. Om det är tomt så flyger koltrasten (-arna) nära mitt fönster. Det känns som om de förstår att det är jag som gör det. Det verkar inte ha något emot heller att bada när jag är i närheten. Det är en fröjd att se hur de njuter av vattnet.

2 Comments:

Blogger batti said...

Om ett par dagar tar värmen slut... Du tänkte nämligen jag ha semester och då lär det vara slut på sommaren :-(

Jaja, det är nästan så varmt nu att man lika gärna kan sitta på ett kontor eftersom det är skönt med air conditioning! :-)

torsdag, juli 20, 2006  
Blogger Kirtaniya said...

Ja, inte kan man väl vara ute heller!:)

fredag, juli 21, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home