11 augusti 2006

Studietips

Jag vet inte hur det är med er men efter att jag läst en stund, speciellt efter jag ätit, så blir jag sååååå trött. Läggdags igen? Nääää....

En mkt effektiv sak som jag då gör är att... dansa! Ja, inte när jag är på biblioteket, men hemma. Jag har ingen bra anläggning så jag använder min Mp3 spelare, som visserligen är mkt bra, och kör järnet (beroende på min sinnestämning) under några låtar. Efter det blir det hur bra som helst. Jag kan tänka mig att det fungerar lika väl när man är sur, ledsen, eller bara allmänt deprimerad.

Dansa är bra för man kan röra sig precis hur man vill och det är ju så himla kul. Så nu vet ni vad jag gör där hemma. Idag studsade jag runt till Paramatma, av Shri Hari, men det blir ganska varierat. Arabisk musik är kul.

Jag gick även på en 5-Rhythm 'danskväll' för några veckor sedan, vilket är en sorts dansterapi (?) där man dansar efter 5 olika rytmer. I Sverige så har man länkat samman det med de olika elementen (jord, vatten, eld, luft och eter). Min syster håller på med det ganska mkt.

Det var himla kul, och intressant. Man går väl på en sorts inre upptäcksfärd genom dansen och musiken. Och så är det en himla bra workout! Jag ska börja göra det regelbundet i grupp. Jag ska alla fall prova ett tag.