17 september 2006

Paus

Idag är det valdag i Sverige (som om någon skulle ha kunnat undgå det). Jag har också gjort mitt val, att pausa min svenska sida och återuppväcka min engelska blogg igen. Först tänkte jag lägga av helt, för jag har annat att göra, men min exhibitionistiska sida tog över där på sluttampen. Eller egentligen så var det inte det som gjorde att jag valde att fortsätta. Det är ganska kul att skriva lite då och då, och det fungerar bättre för min på engelska, och så har jag en hel del vänner och bekanta som inte kan läsa svenska. Men svenskar kan oftast bra engelska. Så att skriva på engelska blev en helt finurlig och naturlig kompromiss.

Namnet på bloggen är 'abhyasena', vilket är sanskrit för 'att träna', eller 'med träning', för det var själva grundtanken med bloggandet. Att jag skulle träna upp mina skrivmuskler.

Men jag vill inte lämna den svenska bloggen utan något på vägen, och varför inte då lite Lemon Jelly, Nice Weather for Ducks - lite lagom engelsk humor.

Dom spelade den på 5-Rhythm Dancing förra veckan och den var skön att dansa till. Rör på rumpan, vetja!

Här är min engelska blogg, igen.

3 Comments:

Blogger batti said...

Då får vi väl spana in den engelska istället... :-)

tisdag, september 19, 2006  
Blogger Vonkis said...

Jag som är så läslat på engelska, ska försöka skärpa mig...

tisdag, september 19, 2006  
Blogger Kirtaniya said...

Ja, vi ses! Jag tittar in ibland till er alla.

tisdag, september 19, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home